7 הרגלים לגרש כדי לשמור על האנרגיה הנפשית שלך שלמה

מעט דברים חיוניים לשגשוג שלנו כמו אנרגיה נפשית חזקה. עם זאת, במערבולת של חיי היום-יום שלנו, הרגלים מסוימים, לרוב ערמומיים, יכולים לערער את הדינמיות האינטלקטואלית והרגשית שלנו. בואו נלמד ביחד לזהות ולהימנע מהתנהגויות אלו כדי לשמור על החיוניות הנפשית שלנו ולחיות את ימינו במלואם.

מבוא למושג אנרגיה נפשית

לפני שצולל פנימה, בואו נבהיר למה אנחנו מתכוונים באנרגיה נפשית. האחרון מייצג את הדלק שמזין את יכולתנו לחשוב, להרגיש ולפעול. זה משפיע על הריכוז שלנו, המוטיבציה שלנו והחוסן שלנו מול אתגרים יומיומיים. בלעדיו, התפוקה שלנו צונחת ומצב הרוח שלנו הופך אפור כמו השמים ביום סוער. די לומר שזה חיוני לרווחתנו הכללית!

הרגל 1: ריבוי משימות מוגזם

ההרגל הראשון שיש לשקול מחדש הוא ריבוי משימות. אנשים רבים מאמינים בפרודוקטיביות שלו, אבל המציאות שונה מאוד. החלפה מתמדת בין משימה אחת לאחרת מפזרת את תשומת הלב שלנו ואוכלת את האנרגיה המנטלית שלנו שלא לצורך. בנוסף, זה מפחית את איכות העבודה שלנו ומאלץ אותנו לעשות מאמץ נוסף לתיקון טעויות שנגרמו מחוסר ריכוז.

הרגל 2: הנוכחות בכל מקום של מסכים

בואו לא נתבלבל, הטכנולוגיה היא גם ברכה וגם קללה. אכן,שימוש מופרזבמסכים עלול לתרום לעייפות ניכרת של העיניים והמוח. זה כל הזמן דורש את תשומת הלב שלנו, מה שיכול להוביל לרוויה של יכולות נפשיות. צמצום זמן המסך יכול לעזור לחדש את האנרגיה המנטלית שלנו.

הרגל 3: הנטייה להתמהמה

דחיינות, או האמנות לדחות הכל, היא הרגל מבוסס היטב עבור אנשים מסוימים. עם זאת התנהגות זו מובילה למעגל קסמים של אשמה, מתח וחרדה, המזין את האנרגיה המנטלית היקרה שלנו. התמודדות עם משימות באופן מיידי יכולה לשחרר את המוח ולהימנע מהצטברות של חרדה.

באותו נושא :  ניטרליות הגוף, חזון חדש של קבלה עצמית

הרגל 4: פרפקציוניזם מוגזם

במינונים קטנים, פרפקציוניזם יכול להניע הצלחה, אבל בעודף הוא הופך למפלצת רעבה, זוללת את האנרגיה המנטלית שלנו. פרפקציוניזם מוגזם מוביל לעיתים קרובות לתסכול ופחד מכישלון, רגשות שמנקזים את הדחף שלנו ומונעים התקדמות. אימוץ הפילוסופיה של “כל הכבוד עדיף על מושלם” יכול להיות דרך מצוינת לשמר את הבריאות הנפשית שלנו.

הרגל 5: הזנחת שינה

שינה היא ללא ספק החבר הכי טוב של המוח שלנו. הזנחה של האחרון מובילה להפחתה ביכולות הקוגניטיביות שלנו ומחלישה את האנרגיה המנטלית שלנו. לכן יש חשיבות מכרעת לתעדוף שינה איכותית, כיבוד מחזורים ואימוץ שגרה המקדמת מנוחה משקמת.

הרגל 6: היעדר הפסקות משקמות

מרתונים לעבוד בלי מנוחה? עצור שם! החוסר בהפסקות משקמותהוא מסלול מהיר לתשישות נפשית. לאפשר לעצמנו באופן קבוע רגעים של רגיעה מאפשרת לנו לטעון מצברים ולעורר את היצירתיות שלנו. זה כמו לתת למוח שלנו נשימה של חמצן.

הרגל 7: עומס מידע

בעידן שבו המידע נמצא בכל מקום וקבוע, קל למצוא את עצמך המום. עודף מידע עלול לגרום לשיתוק קבלת החלטות ולעייפות אינטלקטואלית. ללמוד לסנן את הדברים החיוניים ולהתעלם מהמיותר היא אמנות השומרת על הרווחה הנפשית שלנו.

שימור האנרגיה המנטלית שלך: מחויבות יומיומית

שימור האנרגיה המנטלית שלך אינו מעשה מבודד אלא מחויבות יומיומית. זה דורש התמדה ומודעות מלאה להרגלים שלנו. אימוץ אורח חיים מאוזן, מציאת רגעים להירגע ותרגול מיינדפולנס יכולים לעזור לנו מאוד לשמור על החיוניות הנפשית שלנו כדי להתענג על כל יום על ערכו האמיתי.

mm
פורסם על ידי Ruben

אחראי על מדור מבחנים ואתגרים. הניסיון שלי כפסיכולוג מאפשר לי לספק ניתוח והסברים לגבי הבחירות שלך במבחנים באתר זה.